Klachten & suggesties
Heeft u een klacht?
Wij vinden een goed contact met onze patiënten erg belangrijk en doen daar ons uiterste best voor. Gelukkig zijn de meeste mensen tevreden, maar misschien zijn er toch bepaalde zaken waar u minder tevreden over bent.
Indien dat zo is stellen wij het op prijs wanneer u eerst uw klacht met een van ons bespreekt en samen met één van de dokters probeert het probleem op te lossen. Dat kan ook wanneer de klacht gaat over de assistente. U kunt ook het klachtenformulier invullen en aan ons met één klik versturen.
De klachtenfunctionaris:
Bespreek uw onvrede met dokter Seignette of dokter van Ballegoij. Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.
Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht ook bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE.
De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens patiënten en huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op SKGE.